Przebywasz w serwisie archiwalnym. Zapraszamy na aktualną stronę ➔

Toruńska Agenda Kulturalna

Laury dla Torunia

Piątek, 23 września 2011 r.

Kampania promocyjna spektaklu „godzina czterdzieści osiem” zdobyła dwa wyróżnienia na prestiżowym Festiwalu Miast i Regionów, który odbył się w dniach 20–21 września w Warszawie. Podczas uroczystej gali wręczenia Złotych Formatów, która odbyła się w środowy wieczór w Hotelu Sheraton, toruńska kampania otrzymała specjalne wyróżnienie w kategorii event oraz nagrodę specjalną magazynu Elle.

O Złote Formaty, prestiżowe nagrody V edycji Festiwalu Miast i Regionów, najważniejszego i najbardziej prestiżowego konkursu związanego z dziedziną promocji miejsc walczyło 67 samorządów reprezentujących wszystkie województwa Polski, które zgłosiły do konkursu 157 projektów promocyjnych. W finale najlepsze okazały się Kraków (nagrodzony za głośną kampanię „Gołębie kręcą Kraków” z udziałem Jerzego Stuhra), województwo warmińsko-mazurskie (laureat Grand Prix Festiwalu) oraz województwa łódzkie, małopolskie i pomorskie.

Toruńska kampania, promująca multimedialny spektakl „godzina czterdzieści osiem” z okazji 50. rocznicy lotu Jurija Gagarina, składała się z kilku etapów i różnorodnych form promocji: artystycznych billboardów Galerii Rusz inspirowanych niewielkim wzrostem Jurija Gagrina, facebookowej aplikacji (zabawy, podczas której wystarczyło podać swój wzrost, by — tak jak Gagarin podczas multimedialnego spektaklu, który został zaprezentowany 12 kwietnia, — odbyć w symboliczny sposób kosmiczny lot) oraz happeningu z udziałem mieszkańców (mierzenie wzrostu gigantyczną linijką).

Toruń otrzymał wyróżnienie specjalne ex aequo z Urzędem Miasta Ruda Śląska. „Obie nagrodzone kampanie wyróżniał interaktywny charakter, zaproszenie do wspólnej zabawy mieszkańców, zaangażowanie lokalnej społeczności” — podkreślił Janusz Malinowski, wiceprezes rady nadzorczej Grupy Strőer, organizatora festiwalu. „Co łączy nagrodzone w tym roku projekty? To nowoczesny sposób mówienia o rzeczach zakorzenionych w naszej tradycji i kulturze”. Toruńska kampania została nagrodzona również specjalnym laurem magazynu Elle. Na łamach miesięcznika ukaże się artykuł poświęcony Toruniowi, który znalazł się w znakomitym gronie świetnie promujących się miast m.in. Krakowa i Gdańska.

Kampanię promującą spektakl „godzina czterdzieści osiem” zrealizowała Toruńska Agenda Kulturalna we współpracy z Galerią Rusz i toruńskim Planetarium.

  «   Wstecz


Instytucja finansowana ze środków Gminy Miasta Toruń
Partnerzy Toruńskiej Agendy Kulturalnej
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego EEA Grants Promowanie różnorodności kulturowej i artystycznej Kreatywna Europa: Kultura Spectrum 2016 — Transnational Light Mixdoor Erasmus+ Anna Lindh Foundation Fundacja im. Anny Lindh Polska Polski Związek Motorowy enova Agencja Nowa Targi Toruńskie Infocomp DMI Media Grande Coffee
Google+