Jesteś tutaj: Projekty » Archiwum 2014 » At Home in Europe » Aktualności At Home in Europe
Poniedziałek, 27 stycznia 2014 r.
Co łączy Toruń, Rygę i Lizbonę? Czy słynny utwór Queen „Don’t Stop Me Now” wciąż inspiruje? Jak podnieść frekwencję w wyborach do europarlamentu? Międzynarodowy projekt „At Home in Europe” tworzony przez młodych Polaków, Łotyszy i Portugalczyków w zaskakujący sposób odpowiada na te pytania.
„At Home in Europe” to projekt, którego idea połączyła studentów i licealistów z trzech europejskich krajów, którzy chcą aktywnie włączyć się w życie swoich społeczności na poziomie lokalnym i europejskim.
Młodzi ludzie postanowili stworzyć kampanię promocyjną zachęcającą do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku. Działania projektowe będą trwały przez rok. Międzynarodowe warsztaty odbyły się już w Toruniu, przed nami spotkania w Rydze i Lizbonie — wyjaśnia Paweł Kossakowski z Toruńskiej Agendy Kulturalnej, samorządowej instytucji kultury, która jest liderem projektu.
Program „At Home in Europe” obejmuje zajęcia integracyjne, warsztaty, spotkania z ekspertami oraz działania teatralne i liczne akcje ambientowe. Podczas zajęć, które odbyły się w Polsce, uczestnicy mieli szansę po raz pierwszy się spotkać.
Bardzo podobał mi się międzynarodowy wieczór, podczas którego opowiadaliśmy o swoich państwach i stereotypach, które w nich funkcjonują. Szczególnie miły był akcent kulinarny i próbowanie tradycyjnych potraw — mówi Marta Witkowska, studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na UMK.
Do udziału w projekcie zostali zaproszeni eksperci ds. Unii Europejskiej oraz marketingu, dzięki którym młodzież uzyska niezbędną wiedzę dotyczącą struktur unijnych i kompetencje niezbędne do zaplanowania kampanii promocyjnej.
Kluczowym atutem spotkań w Toruniu były warsztaty w międzynarodowych grupach. To niesamowite, gdy wypracowując koncepcje strategii komunikacji, z jednej strony musimy wyważyć idee między ścierającymi się różnicami kulturowymi, a z drugiej strony okazuje się ile tak naprawdę nas łączy. Istotne jest zwłaszcza to drugie, bo pokazuje jak bardzo kulturowa Europa jest zrzeszona — dodaje Patryk Hubala, student dziennikarstwa i komunikacji społecznej na UMK.
Podczas spotkania w Toruniu młodzi ludzie pracowali m.in. nad scenariuszem lip dubu, który będzie realizowany na Łotwie.
Wybraliśmy już muzykę do lip duba promującego wybory do Parlamentu Europejskiego. Postawiliśmy na klasyk, rzecz jasna — „Don’t Stop Me Now” zespołu Queen — wyjaśnia Paweł Kossakowski.
Efektem realizacji projektu będzie rozbudzenie w młodzieży poczucia świadomości obywatelstwa europejskiego i uświadomienie jej jak ważny w kreowaniu demokracji jest głos młodego pokolenia.
Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Ten materiał odzwierciedla jedynie stanowisko jego autora, a Komisja nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania zawartych w nim informacji.
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 r.
Poniedziałek, 27 stycznia 2014 r.